3–6-aastane laps

3–6-aastased lapsed elavad mängides, see on nende loomulik viis maailma ja iseennast selles tundma õppida. Nad on initsiatiivikad ja ettevõtlikud. Seetõttu on arusaadav, miks lapsi tõmbavad ka kõik digivahendid, kus on võimalik mängida.

Vanemate roll on olla kursis ning teadlikult valida ja suunata last mängima talle sobivaid eakohaseid ja arendavaid mänge (või tarbima muid tegevusi internetikeskkonnas, nt multikate või videote vaatamine), mida mängitaksegi koos vanemaga ning soovitavalt mitte üle tunni aja päevas. Kuna oled oma lapsele ilma kahtluseta autoriteet, suuna teadlikult last mängima pärismänge pärismaailmas, soodusta lapse harjumust olla õues, liikuda ja sellest rõõmu tunda.

  • Ka eelkooliealistega peaks kehtima reegel – mida vähem aega digimaailmas, seda parem!
  • Lapsevanema eeskuju! Laps mudeldab vanema käitumist. Kui soovid, et su laps kasvaks üles hea digihügieeniga, vaata ennekõike üle iseenda digikäitumine (ja vajadusel tee korrektuurid).
  • Soovitatav oleks arvuteid ja teisi nutiseadmeid kasutada lapsega koos ning kogu lapse tegevus internetis peaks olema lapsevanemale teada.
  • Laps vajab arenguks suhtlemist (vanemad, sõbrad, sugulased-tuttavad), arvutid ja muud nutiseadmed ei peaks olema mugavaks lapsehoidjaks.

Digimaailm on kiire, interaktiivne ja kaasahaarav, pakkudes väga stimuleerivat kogemust. Sellega seoses on lastel tekkinud võimetus istuda pikemat aega ühel kohal ja kuulata-jälgida pikemat teksti, sellel tähelepanu hoida, sest see tundub lihtsalt igav. Koolieelikutel on raske osaleda lasteaia tegevustes, sest need nõuavad püsivust, tähelepanu- ja keskendumisvõimet. Raskuste ilmnedes kas loobutakse või ei tulda oma tunnetega toime. Samuti on tänapäeva digilastel tekkinud mahajäämus käelises arengus – pöial küll töötab, aga raskusi on nööpide-paelte kinnisaamisega, käekirjaga, kääridega lõikamisel, noa-kahvliga söömisel.