Kuidas saaks oma lapsed tervislikumalt toituma?


Juuni 12, 2015

Kategooria: Toitumine

Siin on mõned lihtsad nipid, kuidas saaks oma lapsed tervislikumalt toituma.

  • Olge kursis lasteaia/kooli nädalamenüüga ja tehke erinevaid valikuid koduseks lõunaks.
  • Värsked (tükeldatud) köögiviljad olgu kodus lapsele alati kättesaadaval.
  • Vältige koju maiustuste (kommid, küpsised) toomist ja nende laual hoidmist.
  • Janu kustutamiseks peaks vesi olema alati kättesaadaval; hommikuti võib lapsele pakkuda mahla.
  • Valmistage rohkem kartulitoite ja kalaroogasid.
  • Kindlasti olgu lastel koduseks toiduks piim ja/või teised piimatooted.
  • Harjutage last erinevate lihtsate salatitega, nt hapukapsa-, kõrvitsa-, riivitud rõika-, sibula- (mugul ja roheline) või mõne muu samasuguse salatiga.
  • Proovige erinevaid toiduaineid ja valmistage neist erinevaid roogasid – sellega tagate toidu mitmekülgsuse ning lapse tervise. Õpetage last valima tooteid eri toidugruppidest, et ta saaks aru, milles seisneb toidu mitmekesisus.
  • Andke lapsele võimalus teha ise oma toiduvalikuid, seejuures ei vali laps tervislikuma ja vähem tervislikuma toidu vahel, vaid mitme tervislikuma toidu vahel: ühe või teise mahla, erinevate teraviljatoodete, erinevate köögiviljade vm vahel.
  • Lugege infot toidupakenditelt! Lastele lubatud lisaainete kogused on väikesed. Olge ettevaatlikud värviliste kommide, jookide, pika säilivusajaga küpsetiste, dessertide ja vorstidega.
  • Lapsi ei tohi kunagi seoses söögiga hirmutada. Söök ei ole ka karistus- ega premeerimisvahend. Last ei tohi sööma sundida, pigem tuleks meelitada. Sööma sundimine võib tugevasti mõjutada lapse psüühikat ja käitumist ning jätta negatiivse jälje edasiseks eluks.

Eestis on välja töötatud ka lasteaia- ja koolisööklate toitlustamise kord, mis on reguleeritud sotsiaalministri käskkirjaga, millega saate tutvuda siin.

Täpsemalt saab laste ja noorte toidusoovitusi lugeda siit.


Kas see artikkel oli sinu jaoks kasulik?

See artikkel oli 9 lugeja jaoks kasulik.