Tervislik toitumine: puu- ja köögiviljad


Juuli 9, 2016

Kategooria: Toitumine

Anname mõned nõuanded, kuidas lastele puu- ja köögivilju pakkuda.

  • Lastele meeldib süüa sõrmedega, tikuga, pulgaga. Milleks seda keelata?
  • Vahepalana paku lastele enne õhtusööki, pärast lasteaiast saabumist või televiisorivaatamise ajal krõpsude asemel porgandiviile, õunalõike jms.
  • Sünnipäevalaual meeldivad lastele väga viilutatud porgand, paprika, kurk ning lillkapsatükid dipikastmetega. Miks mitte pakkuda ka puuviljavardaid puuviljatükikestega (melon, pirn, arbuus, viinamari).
  • On kiire ja pole aega süüa. Hoia alati käepärast puuvili, mille võid lapsele jooksu pealt pihku pista.
  • Laste puhul võib olla oluline puu- või köögiviljatüki suurus või selle töötlemise viis. Laps võib eelistada tervet porgandit riivitud porgandist tehtud salatile või hautatud porgandile.
  • Väikesed lapsed ei suuda suurt ja kõva porgandit närida, viilutatud porgandit söövad aga meeleldi. Eriti raske on lastel hakkama saada porgandi kõva südamikuga.
  • Kui laps ei söö üldse värskeid puu- ja köögivilju, siis lõika neist kujundeid (kuu, süda) – võibolla hakkab maitsema. Miks mitte teha seda kõike lapsega koos!
  • Laps võib hea meelega süüa ära väikese ümmarguse võileiva, millele on tehtud köögiviljatükikestest nägu.
  • Kui teed lastele salatit, arvesta nende soovidega. Üldjuhul armastavad lapsed toiduaineid süüa eraldi.
  • Laps, kes ei söö keedetud kaalikat või porgandit, krõmpsutab seda hea meelega toorelt. Laps, kes ei taha toorest porgandit, sööb seda hea meelega keedetult ühepajatoidu sees.

Puu- ja köögiviljade kasutamiseks toitudes on samuti mitmeid võimalusi

Puu- ja köögivilju ei pea sööma ainult värskelt või keedetud kujul, neid saab märkamatult lisada mitmesugustesse roogadesse:

  • suppidesse, köögiviljahautistesse, vormiroogadesse, vokitoitudesse
  • pastatoitudele, kastmetesse, putrudesse
  • köögiviljaputrudesse ja -kotlettidesse
  • maitsetaimi (till, petersell) lisada toitudele
  • pirukatesse, kookidesse, lahtistesse pirukatesse, köögiviljadega pitsadesse
  • värskeid marjakastmeid magustoitudele lisandiks, puuvilju tarretistesse ja kissellidesse
  • puuviljakokteilidesse, piima-mahlajookidesse

Kas see artikkel oli sinu jaoks kasulik?

See artikkel oli 17 lugeja jaoks kasulik.